Targurile de cariere sunt in general ocazii formale in care fete peste fete se perinda prin fata angajatorilor. Tot ce lasa in urma sunt cateva vorbe bine alese, scriptice si foi peste foi de prezentare, cu imagini de prezentare serioase, mici si poate alb-negru si care de obicei nu spun nimic mai mult decat „Asta e fata acestui CV”
Companiile ce recruteaza pot face o serie de statistici, dar de obicei interne. Stiu numarul de CV-uri adunate, pot face o diferentiere pe date de gen, varsta si pregatire. Insa succesul targului pentru ei in comparatie cu ceilalti participanti ramane o necunoscuta. Impactul companiei in cadrul targului ramane un factor necuantificat.
Epics propune o campanie prin care atat candidatii cat si angajatorii sa plece de la acest targ cu mai multe sanse de a-si atinge obiectivele. Candidatii vor obtine prin aceasta campanie sansa de a-si prezenta mai bine caracterul si vor sustine cauza „Sunt omul potrivit cu atitudinea potrivita.” Companiile vor avea resurse suplimentare in a decide cine li se potriveste si se poate integra cel mai in echipa pe care o formeaza.
Descrierea campaniei „Instantaneu de viitor”
1. In cadrul targului
Epics va amplasa, cu ajutorul Fapte.org, o cabina foto in cadrul targului, in interiorul Casei de cultura a studentilor.
Zona photobooth va avea amenajate boluri, fiecare etichetate si destinate uneia dintre companiile prezente.
Candidatii care vor aplica prin sala, la una sau mai multe companii, prin CV-uri, vor fi invitati sa isi faca un instantaneu la Epics, adica doua ipostaze care vor fi imprimate pe un print instant.
Tipul printului va fi STRIP, deoarece formatul permite printarea a 2 fasii identice.
O fasie va pleca acasa cu candidatul.
A doua fasie permite completarea de catre candidat a numelui si numarului de telefon, pentru ca mai apoi compania sa poata corela imaginea cu CV-ul printat pe care deja il au. Candidatul va fi indemnat de catre asistentul de la photobooth sa isi exprime personalitatea prin mesaje si alte accesorii in cele 2 ipostaze de pe print, dar si prin scrierea pe spatele printului a unui cuvant care ii defineste.
Practic, o alta fata a sa, o exprimare diferita, inedita, convingatoare.
Aceasta fasie va fi amplasata de catre candidat in zona Epics Photobooth, pe sectiunea marcata cu numele unei companii. Decizia, chiar daca el/ea decid sa depuna CV-uri in sala, trebuie de aceasta data sa fie targetata, si fiecare candidat are la dispozitie o singura sansa de a depune stripul in sectiunea unei companii. Astfel se vor contoriza usor datele, fara suprapuneri.
La finalul zilelor destinate Cluj Global, respectiv Cluj IT, companiile participante vor primi toate stripurile candidatilor de pe sectiunea destinata lor.
Beneficii ale campaniei
Candidatii au posibilitatea de a-si creste sansele la angajare, prin prezentarea unei ipostaze care ii defineste. Creativitatea si diferentierea fata de ceilalti le pot aduce acestora, alaturi de CV-ul inmanat companiei, o descriere completa a motivelor pentru care EL/EA sunt potriviti pentru acel job si acea companie. Li se ofera ocazia de a-si descreti fruntile, de a lua o pauza inainte de urmatoare intalnire, de a lua si o decizie asupra unei singure companii, pe care ei o considera cea mai dezirabila. Gradul lor de implicare va determina un profil al candidatului clujean in 2015.
Companiile vor avea statistici la minut in privinta dezirabilitatii numelui sub care s-au prezentat si a ofertei pe care o aduc. In fiecare moment al targului, reprezentantii companiilor pot observa cum se prezinta sectiunea lor fata de a celorlalti. Aceste observatii pot mai departe duce la statistici interne, dezbateri si strategii. Iar stripurile ce li se inmaneaza, usor de corelat cu CV-ul acelui angajat, le vor ajuta sa ia decizia cea mai buna in vederea angajarii.
Beneficiile globale se regasesc in originalitatea conceptului si usurinta cu care poate fi mediatizat.
Implicarea candidatilor
Candidatii vor fi indemnati de catre asistentii de la photobooth sa participe la acest demers la fata locului. Candidatii vor fi indemnati si sa acceseze pagina de FB a evenimentului si sa posteze si acolo fotografia in format digital, ca un comentariu la descrierea companiei pe care au ales-o.
Implicarea companiilor
Companiile sunt indemnate sa redirectioneze candidatii catre zona cabinei foto.
Companiile pot de asemenea posta informatii despre acest demers pe media scrisa si online (intr-o forma proprie sau pusa la dispozitie de Epics), astfel incat cei care ii urmaresc sa participe la aceasta campanie si numarul “inscrisilor” pe ramura respective companii sa creasca.
Companiile sunt sprijinite de catre asistenti la explicarea acestui demers la fata locului si pe parcursul targului.
Ar fi primul demers de acest gen din Romania, prima data cand targurile de cariere au si o componenta inedita, care in loc sa distraga participantii la de eveniment, ii implica printr-o alta componenta si le permite sa isi arate si latura creativa. Cei implicati sunt stimulati in acelasi timp sa faca o alegere asupra unei singure companii, pentru ca la final acestea sa culeaga si sa analizeze aceste date intr-o maniera care ii avantajeaza.
Concep: Epics
Autor: Cătălina Gal – cofondator Epics
Comments are closed.