Secretul unei relatii bune cu clientii, sta in comunicare.
Poate suna cliseic, dar este perfect adevarat.
Profilul clientului din societatea actuala se afla intr-o continua schimbare. Iar cand vine vorba de business-ul tau, nu poti face altceva decat sa te adaptezi. Conceptul de orientare inspre client a devenit din ce in ce mai popular, astfel incat in ziua de azi, o afacere nu poate supravietui daca nu il pune in aplicare.
„Clientul multumit, cea mai buna strategie de business.”
Dar oare ce inseamna un client multumit si cum reusesc eu ca antreprenor sa imi multumesc clientii? Raspunsul la aceste intrebari, se gaseste cu atat mai greu, daca serviciul sau produsul tau sunt „once in a lifetime”.
Ce inseamna un client multumit?
La nivel general, un client multumit se va intoarce la tine. Iti va cumpara constant produsele sau va apela din nou la serviciile tale. Dar ce faci cand serviciul sau produsul tau sunt „once in a lifetime”? Ei bine, ceri feedback. Vinzi clientului produsul sau ii prestezi serviciile tale, iar dupa un anumit timp il contactezi si nu faci altceva decat sa comunici cu el.
Conversatia trebuie sa fie simpla, transparenta, cu multumiri, intrebari despre gradul de satisfactie pe care i le-au adus produsul/serviciul respectiv. In cateva minute, trebuie sa ii demonstrezi clientului ca feedback-ul lui este extrem de important si in acelasi timp, trebuie sa stabilesti o relatie calda cu acesta.
De ce sa faci acest lucru?
Un client multumit, va vorbi despre tine. Te va recomanda intotdeauna celor din jurul tau si stim prea bine, ca cea mai mare influenta o au laudele venite din partea celorlalti.
Daca tot am ajuns la acest aspect, Epics le multumeste in mod special clientilor care au trait starea Epics si ne-au recomandat cu drag si altor persoane.
Cum reusesc eu ca antreprenor sa imi multumesc clientii?
Pe langa serviciile de calitate, relatia cu clientii este cea mai importanta cand vine vorba de gradul de satisfactie al acestora. Si cum mentinem favorabila aceasta relatie?
Pe piata actuala, concurenta este foarte ridicata in orice domeniu. Este important sa te diferentiezi de competitori printr-un element unic. Iar acest element unic nu il gasesti in promotii, reduceri, publicitate, ci prin motivare.
Motivatia ta, ca antreprenor va motiva angajatii, care la randul lor vor reusi sa ii motiveze pe clienti sa apeleze la tine. Aminteste-ti in fiecare moment ca business-ul tau te reprezinta. Mentine o comunicare permanenta cu angajatii tai, iar la randul lor acestia vor face acelasi lucru cu potentialii clienti.
Un serviciu, mai ales daca este „once in a lifetime”, trebuie sa fie mereu la dispozitia clientului, chiar si dupa ce acesta s-a incheiat.
Acest exemplu particular, se aplica in orice domeniu. O organizare eficienta, motivatie si atentie la cele mai mici detalii, sunt punctele forte alea unui business. Iar toate aceste aspecte pot deveni perfecte doar printr-o comunicare eficienta atat la nivel intern, cat si extern.
Autor: Echipa marketing
Comments are closed.