Identitate de angajator sau Employer Branding – ce mai e nou?
Identitate de angajator sau brand de HR – importanța sa crește direct proporțional cu nevoile angajatorilor și cu dorințele angajaților. Suntem în anii de început ai generației Y în piața muncii. Pe măsură ce timpul va trece, vom întâlni din ce în ce mai mulți reprezentanți ai Milenialilor. În birouri, la ghișee sau în domeniul prestărilor de servicii, prezența se va remarca. Ei sunt cei ce stabilesc noile trenduri pentru angajatori, iar influența lor va crește simțitor în viitorul foarte apropiat.
Însă ‘noul angajat’ este numai unul dintre factorii ce determină strategia pe care o adoptă companiile. Cu toate astea, departamentele de HR sunt ochi și urechi la sfaturile specialiștilor. Aceștia din urmă încearcă să anticipeze comportamentele de viitor și propun trei etape pentru o identitate de angajator bună sau foarte bună:
1. ce promovează compania…
… de la identitatea vizuală și regulamentul intern, până la tactica de promovare și marketing. Fiecare caracteristică a unei firme influențează ceea ce aceasta transmite. Atât pe plan extern, cât și în interiorul business-ului, ceea ce compania face, spune sau scrie este ceea ce compania promovează în fața publicului.
Subiectul acesta este bine cunoscut și dezbătut. Nu ne vom axa pe partea de promovare clasică ce nu ține neapărat de componenta umană internă, ci vom trece la etapele ce compun brandul de angajator.
2. ce primesc angajații…
… pe lângă salariu. Da, este important. Cu o simplă căutare pe google, se poate concluziona că să plătești omul să vină de luni până vineri la locul de muncă nu este de ajuns. În special pentru tineri, beneficiile pe care le oferă angajatorul sunt cruciale atunci când se angajează. Există nenumărate strategii pentru ca o companie să își facă o reputație bună în acest sens fără să cheltuiască un buget astronomic.
Avem un exemplu pentru asta chiar din activitatea noastră. Fiind la curent cu faptul că multe firme doresc să ofere angajaților cât mai multe motive să lucreze performant, am inițiat o campanie pentru acestea. „O pauză de cafea” este un proiect marca Epics, pentru companii. Oferim o oră de fotografii instant la sediu, cu cabina foto deschisă, tăblițe motivaționale, accesorii amuzante. În acest mod, angajații firmelor se relaxează, se încarcă de energie pozitivă și revin la ceea ce făceau mai motivați. Ideea a fost bine văzută, iar rezultatele se văd instant. Lumea chiar se distrează, se eliberează de stres, își face amintiri pe care să le păstreze pe birou și se întoarce la lucru cu zâmbetul pe buze. Citește mai mult despre „O pauză de cafea” aici.
Iar toate astea le putem face împreună pentru…
3. … ce promovează angajații
Parafrazând un citat cunoscut, se spune că PR-ul începe acasă. Asta înseamnă, printre altele, că cea mai eficientă metodă de promovare este recomandarea directă. Și nu de la oricine, ci chiar de la cei ce sunt cel mai apropiați de ceea ce vinzi – propria echipă.
Dacă sunt nemulțumiți, iar nemulțumirile se acumulează, cu siguranță vor ști toți cei cu care povestesc. Dacă sunt mulțumiți și te consideră un angajator fain, vor fi mai mult decât nerăbdători să zică tuturor ce tare e la muncă. Te vor promova mult mai sincer și mai credibil decât orice instrument de marketing plătit.
Concluzia este una evidentă: cu cât mai multe beneficii și motive de bucurie va avea ecihpa ta, cu atât mai multe avantaje va avea compania. Este vorba de PR bun, notorietate, atragerea de noi angajați performanți, motivarea celor existenți și multe altele.
Te-ar interesa o modalitate de a da ocazia echipei să povestească în week-end ce șef tare ești? Contactează-ne și îți dăm idei! Mai ales că începe sezonul pregătirilor pentru petrecerile de iarnă.
Autor: echipa Marketing
Comments are closed.